Afstoffen, ramen schoonmaken, vuilnisbakken leegmaken of andere, dit zijn de meest voorkomende taken voor een schoonmaakbeurt in een kantoor. In de afgelopen jaren zijn de werkzaamheden voor het schoonmaken van professionele panden sterk geëvolueerd. Ze omvatten namelijk niet alleen deze gebruikelijke taken. Er wordt tegenwoordig rekening gehouden met verschillende taken om een perfecte reiniging te bieden die voldoet aan de hygiënestandaarden voor de hedendaagse bedrijven.
Ons bedrijf FLORIUS, dat gespecialiseerd is in deze sector, biedt in feite meer dan alleen maar stofverwijdering en vloerreiniging. Onze diensten omvatten immers verschillende interventies zodat uw professioneel pand perfect zou beantwoorden aan de huidige sanitaire vereisten.
De essentiële handelingen voor het schoonmaken van kantoren
Het schoonmaken van een kantoor is meer dan alleen het afstoffen van de verschillende ruimtes. Deze dienst omvat diverse handelingen die erop gericht zijn het pand schoner en netter te maken. Bij deze talrijke handelingen wordt gebruik gemaakt van verschillende zeer moderne reinigingsmachines. Dankzij deze apparatuur bereiken onze kantoorreinigers uitstekende en bevredigende resultaten. Naast de nieuwste reinigingsapparatuur geven we prioriteit aan het gebruik van milieuvriendelijke reinigingsmiddelen. Onze aanpak volgt specifieke hygiëneregels om onze bedrijfsklanten onberispelijk schone werkplekken aan te bieden.
Onze missies omvatten daarom:
- De nauwgezette reiniging van elk type vloer.
Tegel, linoleum, tapijt, beton, natuursteen… Ongeacht de soort kantoorvloer, onze reinigers zijn gespecialiseerd in het reinigen, wassen of polijsten van al deze oppervlakken.
- Het onderhoud van de ramen van het gebouw.
Ramen worden makkelijk vuil door slecht weer, stof, vingerafdrukken… Om ze weer te laten glanzen, biedt het FLORIUS-team een gekwalificeerde schoonmaakdienst aan. We werken op een georganiseerde manier om uw glaswanden met adequate producten te reinigen.
- De ontsmetting van alle oppervlakken in kantoren.
Trappen, liften, deurkrukken, kasten, meubilair, schakelaars, computerapparatuur… Al deze oppervlakken worden zorgvuldig gedesinfecteerd door onze reinigingsspecialisten. Om alle vormen van bacteriën of microben te verwijderen, zorgt onze schoonmaakploeg voor een volledige ontsmetting van de verschillende ruimtes.
- Het afvalbeheer.
Ook het ledigen van papiermanden onder bureautafels en het weggooien van afval behoren tot de kerntaken van een professionele schoonmaakploeg. Onze reinigingstechnici zijn zo ook betrokken bij het afvalbeheer.
- Het onderhoud en de reiniging van het sanitair, de ontvangstruimte, de gangen, de vergaderzalen, de parkings…
Naast de kantoren waar werknemers dagelijks plaatsnemen, maken ook de gemeenschappelijke ruimtes deel uit van de kamers die door onze diensten worden schoongemaakt. Daarnaast zijn de sanitaire voorzieningen ook opgenomen in het servicepakket voor het schoonmaken van kantoren. Zo zorgen wij ook voor het afstoffen, ontkalken, wassen, afvegen en ontsmetten van deze ruimtes.
- Het verwijderen van graffiti op de muren.
Vaak worden de muren van een professioneel gebouw beklad met graffiti. Onze reinigingsdienst voor kantoren in Antwerpen biedt het onderhoud van deze oppervlakken aan, waaronder het verwijderen van graffiti. Dankzij onze expertise op dit gebied en onze kwaliteitsvolle reinigingsproducten zullen uw professionele ruimtes snel weer schone muren hebben.
- Een onderhoudsdienst voor de groene ruimtes.
Voor bedrijven met groenperken en andere groene ruimtes, beschikken wij over gespecialiseerd reinigingspersoneel, waaronder hoveniers en onkruidspecialisten. Onze schoonmaakdiensten voor kantoren omvatten dus ook het verwijderen van onkruid.
De verschillende gestructureerde interventies voor de schoonmaak van kantoren
Om een bevredigende schoonmaakdienst in Antwerpen te verzekeren, verlopen onze interventies steeds volgens een nauwgezette procedure. Ons team van reinigingstechnici volgt een goed geplande procedure voor het onderhoud en de reiniging van het pand. Onze reinigingsprocedure wordt meestal op voorhand vastgelegd in een lastenboek. Dit document vormt een dashboard voor perfect geplande en gestructureerde interventies. In deze specificaties wordt vermeld welke ruimtes in het bedrijf moeten worden gereinigd, wat het tijdsbestek is voor de interventie en welke materialen en reinigingsmiddelen zullen gebruikt worden.
Met behulp van dit document bieden onze medewerkers u professionele onderhouds- en schoonmaakdiensten aan. Ons team volgt steeds een gespecialiseerde opleiding om diensten te kunnen leveren die voldoen aan de eisen van vandaag. Dankzij deze verschillende eigenschappen zorgen onze professionele kantoorreinigers voor een uitstekende dienstverlening. Het pand wordt schoner om de werknemers te voorzien van arbeidsomstandigheden die voldoen aan de hygiënenormen.
Door ons gespecialiseerd schoonmaakbedrijf in te schakelen, hoeft u zich geen zorgen meer te maken over de hygiëne. Via onze tussenkomst zal uw pand weer brandschoon worden. Het delegeren van de schoonmaak aan ons reinigingsbedrijf biedt bovendien verschillende voordelen. U kan dan immers genieten van :
- Een grote tijdsbesparing.
- Een verhoogde concentratie en productiviteit van de werknemers.
- Een geoptimaliseerde levenskwaliteit voor de werknemers.
- Gezonde en aangename kantoren om in te werken.
- Het volledig respecteren van de hygiënestandaarden voor een bedrijf.
- Een verbetering van het merkimago van de firma.